Vote for this post Share this post on:

Kort efter Trophy Games blev børsnoteret i 2021 indgik vi et samarbejde med selskabet på vores platform, Vækstaktier, hvor en stor del af selskabets aktionærbase er samlet.

Når et selskab noteres på den danske First North eller Spotlight børs har vi tradition for at lave en meningsmåling for at høre, hvor mange af vores medlemmer, som tegner aktier i det enkelte selskab. Særligt BactiQuant og Hydract var populære noteringer i vores community, men også Trophy Games var en populær case, hvor mere end 130 investorer i vores community i en meningsmåling angav, at de tegnede aktier i Trophy Games ifm. børsnoteringen.

Efterfølgende har disse investorer haft mulighed for at følge udviklingen hos Trophy Games gennem vores platform. I mellemtiden er communityet vokset i størrelse, hvor alle medlemmer selvfølgelig har haft mulighed for at følge selskabet.

Læs også: Case på Vækstaktier-platformen: Scandinavian Medical Solutions er nu den mest handlede aktie på First North og har fordoblet antallet af Nordnet-aktionærer.

Markant eksponering og engagement

I de mere end to år hvor investorerne har fulgt udviklingen hos Trophy Games gennem Vækstaktier-platformen, har vi til dato delt i underkanten af 50 selskabsspecifikke indlæg/artikler om Trophy Games. Alene på Facebook har disse indlæg opnået en eksponering i underkanten af 200.000 visninger, mens selskabet ligeledes har oplevet solid synlighed på tværs af Vækstaktiers hjemmeside og nyhedsbrev, ligesom vi deler generelle unikke indlæg såsom Ugen på vækstbørsen, der dækker den generelle udvikling på de danske vækstbørser. Den endelige eksponering er derfor markant højere.

Med en solid aktionærbase repræsenteret i Vækstaktiers FB-community har vi genereret en stor mængde engagement omkring Trophy Games. Alene i vores FB-community – dvs. eksklusiv vores FB-side – har opslagene om Trophy Games genereret omkring 800 likes og omkring 250 kommentarer. Kommentarerne har ligeledes modtaget likes, som jeg ikke har inkluderet i denne opgørelse.

Opgørelsen tager derudover alene udgangspunkt i de opslag, som vi har delt efter vi indgik et IR-samarbejde i sommeren 2021. Forinden dette samarbejde havde vi et IPO-samarbejde med Trophy Games, hvor vi i vores introduktionsopslag til selskabet oplevede 44 likes og 35 kommentarer alene for opslaget i FB-communityet, mens vores opslag om resultatet af udbuddet, vi ligeledes deler for alle børsnoteringer, fik 45 likes og 57 kommentarer. Meningsmålingen som blev omtalt indledningsvist, fik i alt 421 stemmer og 26 kommentarer, hvorfor vi med +100 kommentarer alene under tegningsperioden oplevede en massiv interesse for aktien helt fra begyndelsen.

Det betyder, at vi er lykkedes med at skabe en kontinuerlig markant synlighed omkring Trophy Games-aktien, og ligeledes har engagereret netværket, der har diskuteret aktien og integreret med opslagene. Dette er et resultat af, at Trophy Games helt fra starten har formået at appellere til vores medlemmer, der enten er investeret i aktien eller følger den på sidelinjen, og har formået kontinuerligt at give opdateringer til markedet, der har engageret vores medlemmer.

Vi glæder os til fortsat at dække udviklingen hos Trophy Games, der giver investorerne en lettilgængelig mulighed for at følge udviklingen, og gennemsnitligt når ud til flere tusinde private danske investorer, når vi deler information om selskabet gennem Vækstaktier-platformen.

“Jonas er yderst professionel at arbejde sammen med. Man mærker tydeligt investor communities er nyt – på den fede måde. Der leveres en service over hvad man kan forvente, og så har de tilmed bygget en fed nichegruppe til First North-aktierne der kun ser ud til at blive større dag for dag.”

Daniel Luun, CEO, Trophy Games Publishing

Post tags Vote for this post Share this post on:
Avatar Jonas Jakobsen

Author: Jonas Jakobsen

Leave a Comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *