Ønsket om at hjælpe andre

Investor Communities’ historie startede tilbage i september 2019 under navnet Unge Investorer. Ønsket var (og er fortsat), at motivere og inspirere andre unge til at springe ud i investeringseventyret, ligesom vi selv gjorde. At investere som ung giver nogle helt unikke fordele på aktiemarkedet, hvorfor vi altid har været fortalere på dette område, og fået omtale på diverse medier såsom Ekstrabladet, VG Norge, TV2, Politikken, Børsen, Radio4 m.fl.

Alt imens vi færdiggjorde gymnasiet, og Mikkel var en tur forbi Livgarden, voksede Unge Investorer, hvilket også gjorde sig gældende for vores interesse og passion. Derfor valgte Jonas i 2020 at opsøge en ny jobmulighed hos et nyopstartet dansk minibørs-koncept, hvor han var ansat som Content Manager indtil projektet måtte lukke. Eftersom interessen fortsat var stor efter projektet måtte lukke, stiftede vi Vækstaktier i november 2020, og lagde Unge Investorer og Vækstaktier sammen under virksomheden Investor Communities ApS. 

I dag driver vi Investor Communities ud fra lyst, nysgerrighed, interesse, passion og dyrker vores hobby gennem vores arbejde. Vi ønsker at skabe værdi for de private investorer såvel som de børsnoterede virksomheder, hvilket vi mener, at vi opnår gennem vores digitale koncept. 

Mød Jonas

Jonas startede sit investeringseventyr som 12-årig, hvor han begyndte at investere i aktier. Fra tidlig alder begyndte han at engagere sig i flere aktiemiljøer på de sociale medier, hvorefter han var med til at stifte Unge Investorer (I dag Investor Communities)

Jonas har desuden tidligere drevet en udbytteblog og været Content Manager på et projekt omhandlende vækstbørserne.

Mød Mikkel

Mikkel startede med at investere som 18-årig, selvom interessen havde været der flere år forinden.

Allerede i en alder af 13 år begyndte Mikkel at have en stor interesse for penge og privatøkonomi, og som 16-årig deltog han i sit første aktiespil. Interessen for vækstaktier accelererede, da Mikkel var i erhvervspraktik hos Agillic, som er noteret på First North GM Denmark, og bl.a. undersøgte investor relations i relation til mediepublicitet.